Back to Top

05 October 2013

Kisah Di Sebalik BR1M



Assalamu'alaikum, hai...
Tak silap 2 tahun lepas BR1M 0.1 dibagi kan... Tahun ni pulak ura-ura BR1M 0.3 pulak. Bila BR1M 0.3 diedarkan... Entahla. 

Bila sebut pasal BR1M ni... Teringat aku time dapat BR1M 0.1! dulu... Masa tu aku kat kampung lagi. Kecoh jugak pasal nak dapat BR1M. Duit free, sapa tak nak kan.

Ada yang dapat. Confirm! Gembira. Yang tak dapat pulak tak puas hati... Sanggup berbaris panjang untuk check balik nama dapat ke tidak. Hari-hari jiran sebelah menyebelah dok bercakap pasai BR1M. Rumah dekat-dekat... So, boleh dengarla apa dorang cerita. Haha... Macam-macam.

Mak ayah aku pulak. Jenis tak suka berebut. So, dah dekat pukul 5:00 petang... Barulah turun ke Pejabat Daerah ambik. Kejap je pun. Tak sampai 15 minit. Alhamdulillah... Mak ayah aku pun dapat RM500. Oh! Ya... Di tempat aku. Takde berhimpun dan berucap bagai untuk ambik BR1M. Datang-datang berbaris terus ambik. Tu pun... Ada yang bising. Kata lama sangat menunggu. 


4 comments:

  1. contohi mak ayah fiza,jangan kalut2,lmbt pegi tak payah beratur panjang2..lmbt ke cpt dpt gak duitnya kan.hehe

    ReplyDelete
  2. Huru hara btl dgn brim ni.haha.

    ReplyDelete
  3. tak pernah dpt lagi Brim ni...dulu ada jiran tu...dapat duit terus beli PSP anak...tp yg herannya..duit susu anak...pinjam ngan jiran...hehehe...macam2

    ReplyDelete
  4. yang pertama tak dapat sebab masa tu masih kerja tak layak.. kali kedua tu baru dapat iaitu lepas berhenti kerja..

    ReplyDelete