Assalamu'alaikum, hai... Terasa pelik pulak tajuk cerita aku. Kalau aku dah banyak kali makan aiskrim. Tapi... Nak cerita anak da...

First Time Makan Aiskrim

/
5 Comments


Assalamu'alaikum, hai...
Terasa pelik pulak tajuk cerita aku. Kalau aku dah banyak kali makan aiskrim. Tapi... Nak cerita anak dara aku, si Alia. Semalam... Pergi pasar sungai Asap. Dah jadi kemestian hubby... Mesti beli aiskrim kon cornetto vanilla 1 kongsi berdua.

Then... Tetiba hubby beli satu mini cornetto dengan Alia. Sian katanya... Selalu... Dok mendonggak je Alia bila tengok hubby makan aiskrim. Tu yang beli. Kemain suka Alia dapat aiskrim. First time kan... Biasalah. Sikit... Sikit! Alia makan. Macam takut nak makan pun ada. Apa yang dia fikirkan ek! 


Mungkin. Dia rasa sejuk masuk kerongkong tu kot... Yang buat dia sedikit kejakunan. Haha...

Agak-agak aku dulu pun macam Alia jugak kot... Bila first time makan aiskrim ^_<.

Nota Kaki : Sebenarnya orang yang mula-mula menemui cara membuat aiskrim ialah seorang lelaki berbangsa Perancis bernama Gerald Tissain dalam tahun 1620an. Lepas tu wujud bermacam-macam perisa ais krim di dunia.




ARTIKEL LAIN DI SINI

5 comments:

  1. cute rupa alia makan aiskrim, mesti pejam celik mata dia kan :)

    ReplyDelete
  2. Salam perkenalan.. Thanks yer Fiza sudi BW kat blog Erin.. Eh comey nya anak Fiza.. Cute je dia makan ais krim tu..Berapa tahun ni??

    ReplyDelete
    Replies
    1. Erin : sama-sama... Hikhik. Sekarang umur Alia dah setahun 8 bulan :)

      Delete
  3. amboi pestime makan ye alia,pasni boleh la makan selalu..sekali sekala ok fiza,biar anak teroka rasa aiskrim.benda ni mmg sedap.hehe

    ReplyDelete
  4. Nampak hati2 betul dia makan, takut nanti baju kotor kot hehe

    ReplyDelete