30 September 2013

Akibat Anak Suka Ke Bilik Air



Assalamu'alaikum, hai...
Lagi kisah si Alia...


Quarters guru yang kami bertiga duduk. Entah macam apa entah. Semua hubby buat pagar... Pintu dapur mahupun pintu bilik air dan termasuk pintu utama. Pendek kata...Semuanya berpagar. Sabo jelah...

Alia suka sangat ke bilik air. Nak main air. Aktif sangat. Dah tu panjang pulak akalnya nak panjat pagar. Nasib... Tak berjaya. Bila dah berpagar ni... Lapang rasa dada... Kalau tak asyik risau je... Kot-kot time kita masak dan terlepas pandang... Dia pulak ke bilik air. Naya dibuatnya.

Bukan senangkan nak jaga anak. Kena ada iman dan kesabaran yang kuat. 


12 comments:

  1. tindakan yg bagus..memang perlu berjaga-jaga kalau anak memang suka kebilik air..sama jugak macam Afif..dah pandai panjat masuk baldi.:)fenin..fenin..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sura Mohd : tu la... Kalut bila tak berpagar. Asyik nak ke bilik air je kejanya.

      Delete
  2. lepas ni bila alia dah pandai memanjat, siap la pagar2 tu...confirm alia panjat jugak :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ann Ishak : Tu la pasal. If dia dpt panjat nanti. Kena pikir strategi lain pulak supaya dia takleh ke bilik air. Hikhik... Mcm2 peel anak kan.

      Delete
  3. betol tuh.. tahap kesabaran kena tinggi.. kalo x, memang asik jadik tarzan jer kat rumah.. zura ler tuh.

    tapi anak2 zura jarang nak masuk bilik air.. kecuali lampu bilik air terbukak.. kalo gelap memang dorang x masuk.. hehehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nafira usof : Haha... Bila dah ada ank. Confirm! Sekali sekala akan jadi tarzan kan :)

      Delete
  4. elok la suami akk pagar kan camtu.. biar la rumah macam apa pun kak.. jnji ank selamat..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sya Mimie : Betuk tu... Janji ank selamat. Tapi... Kalau pindah nanti. Jenuh ler nak bukak balik. Hikhik...

      Delete
  5. hihihi.. bnyk beno pgarnya ye kak..

    ReplyDelete
  6. Sya Mimie : Ha'ah kan... Hikhik. En. Suami kata, alang2 dah buat... Baik buat sekali dapur dan pintu utama... Aman sikit nak memasak :)

    ReplyDelete
  7. tak pe sis. tindakan yang bagus. :D

    ReplyDelete
  8. Betul tu kak..macam anak buah wanie juga..suka sangat dia nak ke bilik air..hihi

    ReplyDelete