09 August 2013

Photoshoot First Day Raya Alia



Assalamu'alaikum ♥,
First day raya semalam aku lupakan kejap pasal blog. Hikhik... Tapi sempat snap gambar Alia.

Biasanya... Untuk first day raya umah mak mertua. Pagi lepas solat aidilfitri. Tak pergi mana-mana... Tradisi tunggu 'Pak Udak' dan anak-anaknya datang dari Kampung Meranek. Keluarga mereka jarang balik kampung. Tu yang tunggu mereka. Lagi pun. Lepas solat. Confirm! Mereka akan terus ke rumah.



Si Alia pulak... Bila tengok orang dah ramai. Tau takut... Senyaplah dia duduk dalam pangkuan. Tapi... Bila orang dah balik. Siap! Sasaran utama benda yang dia nak kacau... Bekas biskut atas meja. Sabar jelah ^_<.

Lepas zuhur... Barulah kami gerak berziarah ke rumah keluarga belah mak mertua di Kampung Pinang. Jalan UITM, Kota Samarahan. 5 buah rumah je kami naik. Hujan memanjang... Tu yang payahnya bawak budak kecik. Tapi... Lewat gak balik. Around jam 8 baru sampai rumah.

Alhamdulillah... Rezeki! Duit raya Alia dah mencecah RM100+... Suka lah tu. Hikhik...

Sekian. Kisah untuk first day raya kami.

Second day punya cerita. InsyaAllah. Nanti aku update. Bye! ...



No comments:

Post a Comment