Back to Top

27 August 2013

Cara Senang Cegah Uban



Assalamu'alaikum ♥,
Nak cegah uban pun ada caranya. Siapa nak... Nampak tua kan. Macam aku. Tapi. Kalau umur dah kata tua. Nak buat macam mana.

Namun... Tak salah kita mencuba. Menurut info yang aku baca dari majalah iSIHAT. Berikut adalah amalan yang disarankan.


Bagaimana? Cuma amalkan ambik vitamin B je dah boleh bantu cegah uban. Tak nak makan vitamin. Try amalkan makanan yang mengandungi vitamin B seperti beras merah, kacang hijau, bayam, pisang, betik, buncis, biji bunga matahari, dan semua biji-bijian. Selain itu juga daging, ikan, telur, susu, udang dan lain-lain.

Sangat mudah... Diharap info ni memberi manfaat kepada kita semua. Okeh! ^_^.


4 comments:

  1. banyak jugak makanan boleh elak uban yer... tp kalau dah nak tumbuh pasrah jerlah hihihihihihi

    ReplyDelete
  2. mak saya suka sangat dgn air teh O.. hasilnya memang cepat beruban..

    ReplyDelete