Assalamu'alaikum ♥, Kalau Alia... Dalam kereta. Dia buat macam rumah. Dah ler tak nak duduk guna kerusi khas untuk budak . Je...

Anak Mabuk Kereta?

/
1 Comments



Assalamu'alaikum ♥,


Kalau Alia... Dalam kereta. Dia buat macam rumah. Dah ler tak nak duduk guna kerusi khas untuk budak. Jenuh nak bawak dia. Lengan... Tok sah citer. Memang lenguh giler. Nak-nak perjalanan jauh dari Spaoh ke Bintulu ambik masa sampai 9 jam. Tu masa orang macam kami. Selalu berhenti. Hikhik...

Tapi satu... Alia tak pernah lagi mabuk kereta. Apa yang aku amalkan. First... Tak bagi Alia makan kenyang sangat. Takut loya... Selain tu gak... Aku biasakan Alia tengok luar sambil bercerita. Nak elak dia tengok upin ipin di handphone sebenarnya. Yelah... Tengok handphone lama-lama dalam keta pun boleh undang pening kepala. Betul tak?

Tapi... Memang penatla layan kerenah dia dalam kereta. Nak berdirilah. Kejap nak pegi sebelah lah. Tunggu sikit hari lagi. Confirm! Dia pulak drive. Haha... Aktif sangat. Sabo jelah layan. Jangan nangis sudah.

Walaupun aktif. Bila nak tido. Dia takde nak carik buai. Senang. Bagi susu. Terus tido. Macam-macam ragam kan bila anak dalam keta?




ARTIKEL LAIN DI SINI

1 comment:

  1. bdk2 mne reti duk diam dlm kete,ade je benda dia nk buat..kita yg letih nak menjaganya..kalo perjalanan yg jauh lg lah mencabar

    ReplyDelete