Assalamu'alaikum... Sejak tumbuh gigi 4 batang seingat aku masa Alia umur 9 bulan ... Then, takde lagi dah yang nampak macam nak ...

Tumbuh Gigi Tanpa Demam

/
2 Comments


Assalamu'alaikum...
Sejak tumbuh gigi 4 batang seingat aku masa Alia umur 9 bulan... Then, takde lagi dah yang nampak macam nak tumbuh. Sampai hubby naik risau kata... Takkan banyak tu je gigi Alia tumbuh. Haha... 


Sekali... Bulan ni 4 sekali tumbuh. Gigi bawah 1 dan 3 gigi geraham kiri dan kanan sekaligus. Ambik kau... Takde pulak dia demam. Umur setahun 4 bulan baru ada penambahan gigi tumbuh. Lambat ler gigi Alia nak tumbuh semua nampaknya. Lepas tu... Patutlah sekarang ni dia tak nak makan bubur. Makan nasi biasa dah. Kalau makan bubur... Pasti dimuntahkannya semula. So, aku try bagi nasi lembut. Ok jer makan...

Jadinya... Aku belikan beras lembut untuk Alia. Taklah keras sangat bila makan. 

Apa-apa pun... Syukur alhamdulillah... Kali ni Alia tumbuh gigi lansung tak meragam dan demam. Alhamdulillah!...

Masa mula-mula tumbuh gigi dulu. Ya Allah.... Tak tidur malam aku dibuatnya.

Sabo jelah! Demi anak...






ARTIKEL LAIN DI SINI

2 comments:

  1. good girl alia.. =)
    alhmdulillah kak..mngkin antibodi dia kuat kan..

    ReplyDelete
  2. Alhamdulillah tak demam. Anak saya pon lambat juga tumbuh gigi. Masih 8 batang. 4 atas 4 bawah ☺☺

    ReplyDelete