Assalamu'alaikum... Ambik mu... Tajuk panjang berjela. Hehe... Bukan nak riak atau menunjuk . Namun... Itulah kenyataannya di man...

Tip Elak Anak Daripada Batuk Berpanjangan

/
2 Comments


Assalamu'alaikum...
Ambik mu... Tajuk panjang berjela. Hehe... Bukan nak riak atau menunjuk. Namun... Itulah kenyataannya di mana Alia jarang menghadapi masalah batuk. Rasanya sepanjang tempoh umur Alia setahun 3 bulan cuma sekali jer batuk. Tu pun tak lama... 2 hari jer.

Apa yang aku amalkan ialah :-

Bagi anak banyak minum air suam. Cara aku... Selalu letak air kosong dalam bekas atas meja. Alia dah reti ambik sendiri ^_^.

Mandikan 3 kali sehari supaya panas badan keluar.

Waktu tidur malam... Aku akan sapukan vick khas untuk kanak-kanak di belakang badan Alia antara jam 1 hingga 3 pagi.

Satu lagi... Bagi anak mandi pada waktu yang sesuai iaitu 8 pagi, selepas zuhur dan sebelum 7 malam. Kalau dah pukul 7 tu... Aku akan bagi Alia mandi air suam.

Tu antara tip yang aku amalkan. Alhamdulillah... Alia sihat tanpa batuk. Moga tip yang aku kongsikan berguna buat kita semua.





ARTIKEL LAIN DI SINI

2 comments:

  1. setuju..ni tips yg muni amlakan juga

    ReplyDelete
  2. tips yang bgus tu kak.. mudah2an..kita cuba mengelak..sekiranya terjadi, atas kuasa Allah,,

    ReplyDelete