Assalamu'alaikum... My favourate ... Sayur kucai masak campur telur! Marvelous ^_^. Mahunya tambah nasi sampai 2 pinggan. Itulah ...

Resepi Kucai Paling Mudah Aku Kira

/
1 Comments


Assalamu'alaikum...
My favourate... Sayur kucai masak campur telur! Marvelous ^_^. Mahunya tambah nasi sampai 2 pinggan. Itulah aku... Kalau makan makanan kesukaan. Hehe... Lagi-lagi dengan ayam masak kicap dan sambal buah mangga. Slurppppp...


Takde yang menarik sangat pun. Masakan paling simple. 10 minit pun boleh masak. Bahan senang jer. Kucai, bawang putih dan halia dihiris halus. Sedikit serbuk cili dan garam, telur dan akhir sekali minyak.

Nak masak... Tumis bahan dan masuk telur. Pastu masuk kucai dan akhir sekali masuk serbuk cili dan garam. Mudah kan...

Tapi satu ler... Aku pernah baca info mengenai kucai di majalah iSIHAT, di mana daun kucai mengandungi vitamin B, C, karotena dan komponen balerang... Di mana ia berfungsi sebagai antiseptik untuk membunuh bakteria dalam usus. Ia juga dikatakan boleh digunakan untuk menurunkan tekanan darah tinggi, mengurangkan keputihan dan senggugut. Mean... Kucai baik untuk kaum hawa.

Dulu... Aku tak reti makan kucai. Bila hubby selalu beli dan aku selalu masak untuk dia. Jadinya aku pun turut suka makan. Jadi favourate resepi pulak jadinya.

Bicara Kata : Mood tengah cari resepi sedap untuk kucai ^_^. Tiba-tiba terfikir nak cari resepi lain... Ada 2 ikat lagi sayur kucai dalam peti sejuk. Psssssttt!




ARTIKEL LAIN DI SINI

1 comment:

  1. muni tak penah beli sayur kucai.pecaya tak?hehe

    ReplyDelete