Back to Top

09 May 2013

Gelagat Alia Menangkap Semut



Assalamu'alaikum...
Kisah semalam baru sekarang berkesempatan untuk aku coretkan...
Sedang aku dan hubby dok tengok berita di tv. Alia pulak dok kecoh mulut macam murai tangkap dan pegang semut. Hai! Dah tak takut dah dengan semut.


Aku tak taulah dua tiga hari ni banyak betul semut besar tu kat rumah. Kalau kat tempat aku. Semut tu dipanggil semut panggang. Kenapa? Jangan tanya aku okeh. Aku takde jawapan untuk itu. Hehe... Sebab dari zaman tok nenek lagi dah panggil semut panggang.

Kalau tempat lain, aku tak tau ler apa panggilan untuk semut tu.

Dah dapat tangkap. Tetiba ayah sergah Alia. Kata semut tu mamam tangan Alia. Apalagi... Dengan kadar segera Alia baling semut tu dan berlari ke arah aku. Nasib baik kami tak tumbang sama ke lantai. Hai! Macam-macam karenah...


3 comments:

  1. Kalau qhalif mau di masukkan semut tu dlm mulut ☺☺

    ReplyDelete
  2. semut panggang?serius tak penah dengaq..tp gelagat alia sgt comel!

    ReplyDelete
  3. alahai..comelnya alia.. :)

    takpe kak..asalkan tak memudaratkan dia xpe.. jgn takut2 kan dia..kang nti kita yang susah..mcm mak sya jga bdak ni, llki..ngada2 lebih kut..umur masuk 3 tahun kut..lupa la, ngan semut takut, ngan hbuk takut, sikit2 melalak..runsing dgr..

    ReplyDelete