Back to Top

01 May 2013

Berapa Kali Kanak-Kanak Setahun Ke Atas Menyusu Malam?



Assalamu'alaikum...


Ni gambar Alia tidur lepas menyusu... Sempat lagi snap picture orang tengah tidur ye. Subuh dah ni. Takde keja, cari keja ^_^.

Actually, aku nak share tentang berapa kali Alia menyusu pada waktu malam. Alhamdulillah! Sekarang ni... Sekali atau dua kali jer dia bangun malam untuk menyusu. Selebihnya tido macam orang tua dah. Mungkin dah makan macam-macam kot menjadikan faktor Alia kurang menyusu malam. Kalau siang... Memang Alia kuat menyusu... Mungkin disebabkan aktif menjadi punca cepat haus. Hehe...

Lagipun... Aku ada baca buku "soal jawab bayi dan kanak-kanak" hasil karya Doktor Carol Cooper. Beliau juga ada menyatakan bahawa kepenatan dan mulai makan seperti orang dewasa juga menjadi sebab mengapa bayi atau kanak-kanak kurang menyusu pada waktu malam...

So, tak payah ler risau kan. Janji anak membesar dengan sihat. Betul tak?

Moga Alia menjadi seorang anak yang bijak dan mendengar kata...

Sayang Alia sangat-sangat ^_^.

Bicara Kata : Hari ni 1 Mei, Hari Pekerja... Jadi, dikesempatan yang ada. Selamat menyambut hari pekerja dan bercuti kepada semua yang sudi singgah di belog aku yer.^_^.


1 comment:

  1. selamat bercuti dan selamat hari pekerja..:)

    budak perempuan mmg kurang menyusu kot.tambah2 lg bila penat,tido smp tak sedar diri la kan..

    aiman masa baya2 alia dulu kuat menyusu rasanya..lebih dr 2 3 kali bila malam..:)

    ReplyDelete