Back to Top

01 May 2013

Bantal Busuk



Assalamu'alaikum...
Dulu... Masa kecik-kecik, korang ada tak bantal busuk?

Yelah... Bantal busuk seringkali dikaitkan dengan bayi atau kanak-kanak. Malah, ada jugak... Sampai besar pun still ada bantal busuk.

Tetiba teringat bantal busuk, bila tengok sorang budak usung bantal busuk semalam... Time beli sayur... Tu yang tetiba nak bercerita pasal bantal busuk ^_^.

Mak aku pernah arr bagitau. Dulu... Kemain susah lagi mak nak hilangkan sikap aku yang tak boleh renggang dengan bantal busuk. Mak takut sampai ke tua tak boleh berenggang dengan bantal busuk. Nasib baik boleh. Kalau tak! Tak tahu ler nak kata apa. Nasib baiklah Alia takde bantal busuk... Hehe.

Aku sempatlah tanya mak aku. Bagaimana nak buang tabiat sukakan bantal busuk aku dulu. Mak kata... First, selalu ceritakan yang buruk-buruk pasal busuk. Katakan bantal busuk tu kotor. Nanti takde orang nak kawan. Malam... Kalau aku dah tido, mak alihkan bantal busuk. Kekadang sembunyikan bantal busuk dikala aku leka bermain. Bila mencari bantal busuk, mak cuba alihkan perhatian aku dengan benda lain. Akhirnya... Aku semakin lupakan tentang bantal busuk aku. Nasib baik ^_^.

Kalau tak... Jadilah aku macam budak semalam tu, ke hulu ke hilir usung bantal busuk. Huhu... Tak sanggup aku weiii.

Thanks mak... Kerana berfikir demi kebaikan aku. I love u so much....


No comments:

Post a Comment