Assalamu'alaikum... Tinggalkan anak dalam kereta? perkara biasa yang masyarakat kita lakukan. Terutama melibatkan urusan yang tak...

Tinggalkan Anak dalam Kereta?

/
1 Comments


Assalamu'alaikum...
Tinggalkan anak dalam kereta? perkara biasa yang masyarakat kita lakukan. Terutama melibatkan urusan yang tak lama. Alah! Kejap jer. 5 minit pun tak sampai. Tapi... Kalau sesuatu perkara tu nak jadik... Dalam masa satu minit pun boleh. Contohnya apa yang berlaku dengan sorang kanak-kanak semalam yang dipaparkan di sinar harian. Gara-gara keseorangan dalam kereta... Akhirnya telah dilarikan oleh seorang pemuda. Kan bahaya tu!


Banyak sangat dah citer pasal bahayanya tinggalkan anak dalam kereta. Tapi masyarakat tak serik-serik lagi. Maklumlah belum terkena. Kalau dah terkena baru nak menyesal. 

Macam-macam kan. Sama-samalah kita beringat yer. Kalau yer pun nak tinggalkan anak dalam kereta. Saranan aku biarlah ada orang dewasa gak dalam tu. Jangan biarkan anak-anak sorang-sorang dalam kereta. Bahaya.

Nauzu'billah...




ARTIKEL LAIN DI SINI

1 comment:

  1. menakutkan.. jadikanlah pengajaran.... saya tak menyampai hati nak tgl anak dlm kereta..

    ReplyDelete