Assalamu'alaikum...
Flasback Again!

Last year... Aku jarang update pasal mengandung mahupun pasal Alia. Al-maklumlah. First baby... So, tumpuan sepenuhnya diberikan kepada Alia dan suami. Dunia belog aku lupakan buat sementara... Lagi-lagi masa tu digunakan untuk menyesuaikan diri dengan dunia baru. Dunia sorang ibu... Rasa tak percaya dah ada anak.

Jadi... Sekarang aku try nak refresh balik that moment. Rindu haihh! Entri kali ni pun akibat terpengaruh dengan fikiran melayang ingatkan saat-saat mengandungkan Alia.

Di saat aku disahkan mengandung. Ayah Alia kemain happy lagi. Yelah! Dah setahun menunggu. Akhirnya penantian itu berakhir. Apalagi first thing en. Hussien beli after balik dari klinik ialah susu untuk ibu mengandung. Kami tak decide pun nak beli susu apa. Main bantai je. Beli yang pack kecik susu anmum materna tanpa berperisa. Yang biasalah kiranya. Setiap hari aku akan minum 2 gelas iaitu pagi dan malam sampaila Alia lahir. Non stop. Entah! Masa tu... Terus ok je dengan anmum materna tanpa sebarang penolakan walaupun time morning sickness. Still boleh minum.


Tapi... Aku ada gak try yang perisa coklat. Hampeh! Tak menepati selera anak tekak aku. Setiap kali minum. Mesti muntahkan balik. So, beli jelah yang biasa.

Tapi kan... Sekarang aku tengok promo kat tv. Siap ada anmum materna perisa mangga lagi. Tak silap aku sesuai untuk yang rasa mual-mual. Baguslah. Nanti second baby, InsyaAllah aku nak try. Hehe... Bilalah nak dapat second baby yer.

Pada aku. Susu anmum materna bagus untuk ibu mengandung. Mengikut kepada pengalaman berhasilnya seorang bayi bernama Alia. Aku yakin, susu Anmum Materna adalah sangat bagus. Tengok saja masa Alia lahir dan juga proses dia membesar, tulang dia sangat kuat. So aku sangat yakin dengan Anmum Materna, dan mengharapkan baby akan datang pun akan berbadan kuat, bijak dan sihat seperti Alia.

Selain tu berikut juga adalah alasan kukuh kenapa aku akan terus pilih anmum materna...

1. Dia juga provides ganglosides and DHA untuk development baby di dalam perut. Sebab sel-sel otak yang penting ini mula terbentuk seawal 27 hari selepas persenyawaan.

2. 100% keperluan harian folat untuk memastikan tulang belakang baby berkembang dengan baik dan kuat.

3. Besi untuk pembentukan sel darah merah diperlukan untuk membawa oksigen kepada baby.

4. Kalsium untuk tulang yang kuat dan mempunyai banyak nutrien yang penting.

InsyaAllah! Anmum materna tetap menjadi pilihan nombor satu aku di masa-masa akan datang... Jika dipanjangkan usia hendaknya.

Sekian. Cerita pendek aku tentang susu pilihan semasa mengandungkan Alia.
Wassalam...