Assalamu'alaikum...
Alhamdulillah. Sekali lagi aku berpeluang untuk update belog. Kalau petang tadi aku bercerita mengenai handphone BlackBerry... Dalam...


Dan entri kali ini jugak berkaitan dengan handphone. Petang tadi, hubby beli news utusan Malaysia. Tajuk utama jadi tumpuan mata aku ialah Samsung galaxy s4 kini di pasaran. Wah! Mesti ramai yang tak sabar nak tengokkan apakah kelebihan Samsung Galaxy S4 dibandingkan dengan Samsung Galaxy Note II. Nak tau... Esok dah start berada di pasaran.

samsung Galaxy s4, harga galaxy s4, kelebihan samsung galaxy s4, kebaikan samsung galaxy s4, spesifikasi samsung galaxy s4, apa kelebihan galaxy s4,
Sumber info adalah daripada utusan malaysia

Menurut artikel yang aku baca, berikut adalah spesifikasi Samsung Galaxy S4 yang cuba digambarkan :-
  1. Menawarkan skrin berdefinisi tinggi (HD) Super AMOLED bersaiz 5 inci, cip pemprosesan 1.6Hz Octa Core (Exynos51.6GHz Quad Core + 1.2GHz Quad Core), 2 gigabit RAM dan sistem operasi Android Jellybean 4.2.2.
  2. Sistem Kamera yang lebih canggih dimana menggunakan kamera belakang 13 Megapiksel flash automatik, kamera ke-2 megapiksel, rakaman video HD berkembar dengan sistem pengesan muka serta senyuman.
  3. Menggunakan bateri Li-Ion 2600 mAh, mampu bertahan sehingga 370 jam dalam mod sedia dan 17 jam dalam mod berbual. Manakala 62 jam bagi mod muzik.
  4. Didatangkan dalam pilihan 16,32 dan 64 gigabit memori terbina dalam dan slot memori tambahan dengan kapasiti sehingga 64 gigabit serta menyokong 4G LTE.
  5. Aplikasi Air View yang mengesan pergerakan jari pengguna tanpa perlu menyentuh skrin.
  6. Melalui plan celcom, Galaxy S4 ditawarkan pada harga promosi terhad serendah RM588 Semasa pelancaran.
Tu antara 6 Fakta mengenai Galaxy S4 yang perlu kita ketahui sebelum memasang angan-angan untuk membelinya. Hehe...

Semoga info yang ringkas ini memberi manfaat kepada para pengunjung belog aku yang ingin mengetahui mengenai kebaikan Samsung Galaxy S4. Kepada yang sudi berkunjung, jutaan terima kasih aku ucapkan. Kalau ada masa, jemputlah singgah kembali ^_^.

Sekian. Wassalam...