Assalamu'alaikum...
Alhamdulillah... Di atas peluang dan ruang yang aku cipta sendiri.... Untuk terus berkongsi cerita. Belog aku dah macam diari dah aku rasa. Apa jer aktiviti semua nak share kat belog. Nak buat macam mana. Itu yang aku minat.

Sebenarnya... Ini cerita semalam yang tak sempat nak aku share. Ada ke orang nak baca? Ada atau tidak itu bukan masalah bagi aku. Apa yang penting... Aku happy dengan apa yang aku buat ^_^.

Semalam... En. Hussien teringin nak makan sardin dalam tin. Dah lama tak makan katanya. So, balik dari bermain bola... Dia belikan ikan sardin ayam brand. Antara jenama sardin favourate kami.

So, aku masaklah sebagai hidangan dinner semalam bersama dengan fish ball goreng dan sayur kacang. Simple je lauk dinner kami. Dek lama dah tak merasa sardin dalam tin. Sampai 2 pinggan nasi aku makan. Tak padan dengan badan kecik.

sardin terbaru, ayam brand,

Bercakap pasal sardin ikan... Di sini aku jugak nak share cara memasak sardin tin paling mudah aku kira. Nanti Alia boleh rujuk. Tu pun kalau belog ni masih wujud lah yer. Ok! First...

Bahan:
Sardin ikan ayam brand
Sedikit kari ikan tak kisah jenama apa
Sedikit kicap. Agak-agak lah yer
2 ulas bawang putih dihiris halus
Hirisan halia sebesar ibu jari
Bawang Bakong ( makna bawang besar dalam Bahasa Sarawak ) dihiris.
Sedikit ajinomoto
Sedikit minyak

Kemudian, cara masak pulak...

Pertama... Tumis bawang putih, bawang bakong dan halia di dalam minyak yang telah dipanaskan.

Kemudian masukkan sardin dan sedikit kari. Dah sebati baru masuk kicap dan ajinomoto. Siap!

Mudah kan.

Ok! Aku rasa setakat tu je kot perkongsian aku untuk kali ni. Pada yang sudi singgah, terima kasih aku ucapkan. Kalau sudi... Singgahlah lagi.

Sekian. Wassalam...