Assalamu'alaikum...

Satu lagi event akan dicipta di Malaysia. Iaitu Hari Sarapan Malaysia.

Aku terbaca satu artikel di Majalah Wanita keluaran 29 Mac-4 April 2013... Di mana peneraju minuman nutrisi yang terkenal di Malaysia, Milo telah melancarkan Hari sarapan Malaysia sebagai aktiviti kempen seluruh negara.

milo, hari sarapan malaysia 2013, tema hari sarapan malaysia 2013, tema hari sarapan malaysia pertama, bilakah hari sarapan malaysia yang pertama,

Kempen Hari sarapan Malaysia yang pertama ini menurut artikel tersebut bertemakan Gerakan Sarapan MILO.

Tujuan hari sarapan Malaysia adalah untuk menyemai tabiat mengambil sarapan yang akan menjana gaya hidup sihat dan seimbang.

Untuk tahun ni... Menurut artikel terkandung di dalam majalah wanita. Hari sarapan Malaysia akan berlansung pada 5 Mei 2013 di Universiti Putra Malaysia... Dan kemasukan adalah PERCUMA. Seronoklah siapa yang tinggal area UPM. Boleh join this event.

Pada hari tersebut, dikatakan MILO akan menyumbangkan 20,000 pek sarapan percuma... Malah macam-macam aktiviti disediakan termasuklah larian sarapan MILO. Bukan tu jer pemeriksaan kesihatan pun ada. Hai... Memang meriahlah tu nanti.

Tak silap aku... Semalam pun ada aku tengok iklan hari sarapan Malaysia ni di tv. Tengok tak? Ke tak perasan. Kat belog ni pun kekadang ada gak muncul iklan ni dari nuffnangs.

Apa-apa pun Milo memang sedap. Pagi ni pun aku minum Milo. Hehe...