21 March 2013

Mangkuk berusia 1000 Tahun



Assalamu'alaikum...
Betapa bernilainya mangkuk berusia 1000 tahun apabila dijual dengan harga RM7 juta setelah bidaan dibuat. Fuh! Kaya dibuatnya.

mangkuk 1000 tahun, ding,

Mangkuk kecil China yang diberi nama 'Ding' merupakan mangkuk yang dibuat ketika pemerintahan dinasti Song yang mentadbir China dari tahun 960-1279. Akhirnya, satu-satu insan yang mampu memilikinya ialah peniaga seni terkenal di London iaitu Giuseppe Eshenazi.

Huhu... Betapa bernilainya kan. Sehingga ada yang sanggup membelinya dengan harga yang sangat mahal aku kira jika nak dibandingkan dengan rekabentuknya. Begitulah bernilainya sesuatu barang tu tau...

Haha... Kalau macam tu boleh aku simpan mangkuk pinggan mulai sekarang. Mana tau suatu ketika nanti ada orang nak beli. (***Haha.... Just joking).

Begitulah antara cerita menarik daripada Harian metro hari ni yang membuatkan aku tertarik nak baca.

Ok. Wassalam...


3 comments:

  1. tgok macam mgkuk biasa yg kt rumah ni je kan..tp nilainya tu..fuh..

    ReplyDelete
  2. kalau dah sampai 1000 tahun, ok lagi mangkuk tu, mmg ,mahal le kot hargenye ..hehehe apepon, mangkuk tu dengan harge berjuta? ermm cam tak padan je ..mangkuk tu buruk laaa ..huhuhu

    ReplyDelete