Assalamu'alaikum...

uji minda bayi, mainan untuk uji bayi,
Eva puzzle mats. Satu lagi mainan menguji minda... Aku belikan untuk Alia. Murah jer. One set huruf harganya mampu milik. RM4.90. Tapi... Kalau yang besar, harga one set RM28. Aku tak nak beli yang besar bukan apa. Satu, besar sangat. Macam tak best jer nak susun. Kedua. Susah untuk Alia nak pegang walaupun ringan. Selepas timbang tara. Aku decide beli yang kecik jer walaupun murah. Hurmmm... Mesti ada yang kata... Kenapa beli eva puzzle mats sedangkan Alia bukan kenal pun dengan huruf.

Bagi aku... That reason. Not practical. Why? Eva puzzle mats ni. Berwarna-warni. Sekurang-kurangnya. Alia tertarik dengan warna. Lagipun aku tak menaruh harapan yang tinggi agar dia kenal huruf tersebut. Yang penting. Dia cuba untuk cantumkan huruf tersebut... Pun dah syukur bagi aku. Kalau nak bagi dia kenal huruf tersebut. Ambik masa... Aku tak nak push dia. Yang penting dia seronok main. Tapi sekarang Alia dah kenal huruf A. Hehe... How powerful this game!

Bagi aku murah ke. Mahal ke mainan tetap sama. Ada yang beranggapan mainan murah memudaratkan kesihatan baby kalau dimasukkan ke dalam mulut. Tapi... Masing-masing ada pendapat. Takde yang salah dan takde yang betul. Yang penting kita harus pilih mana yang terbaik.

Bagi aku. Kalau dengan Alia. Aku akan bagi mainan seperti eva puzzle mats ni time aku ada bermain bersama dengannya. Takut kalau nanti digigitnya eva puzzle tu. Haha.

That it's cerita aku tentang mainan baru Alia. InsyaAllah! Nanti aku akan update lagi if ada cerita baru.

Sekian. Wassalam...