18 January 2013

Sesuai ke buku ni untuk baby?



Hola ,
Boleh ke bayi membaca?

Secara logiknya bayi belum reti nak membaca. Tapi tak salahkan kita dedahkan bayi kita dengan buku. Just take 5... Sekadar mencuri perhatian dia.

Ni antara koleksi buku yang Alia ada...



Buku ni aku beli di popular bookstore dengan harga RM8.90... Murah jer... Saiznya pun kecik. Senang dipegang bayi seusia Alia.

Alia diperkenalkan dengan buku sejak dari awal lagi. Kalau tak silap bermula dari usianya sebulan.

Alhamdulillah! walaupun tak semua benda dalam buku ni dia tahu. Sekurang-kurangnya pencapaian ingatannya sekarang amat memuaskan... Bagi akulah.

Alia dah pandai buat bunyian binatang tertentu seperti cicak sebaik ditanya... Dan akan membelek-belek bukunya apabila disuruh mencari.
  
 


Namun... Perkongsian cerita ini bukan lah untuk menunjuk, jauh sekali. Tetapi luahan seorang ibu yang begitu teruja melihat perkembangan anak... Lebih-lebih lagi Alia buah hati pertama kami :)




2 comments:

  1. yg muni tau..klu buku berupa gambar n warna yg menarik, semuanya sesuai utk baby..bagus fiza perkenalkan alia dengan buku sejak baby..moga2 alia semakin cerdik..:)

    ReplyDelete