Hola ♥ , Alhamdulillah... Kami bertiga selamat sampai di rumah setelah dua hari berkampung di bandar Bintulu. Seperti yang pernah aku c...

Cucur pusuk tu apa? Macam pelik jer bunyinya, hehehe...

/
8 Comments


Hola ,
Alhamdulillah... Kami bertiga selamat sampai di rumah setelah dua hari berkampung di bandar Bintulu. Seperti yang pernah aku ceritakan dalam entri :


Sungguh memenatkan nak-nak dengan gelagat Alia yang tak nak duduk dalam troli masa shopping

Tapi entri aku kali ni bukanlah tentang itu. Nanti-nanti akan aku ceritakan. Gambar tak edit lagi. Hehe....

Dalam entri kali ni... Aku ingin menjawab soalan yang diajukan kawan aku. kalau nak tau sapa orangnya cuba godek entri kat atas.

Dia tanya cucur pusuk tu apa? Macam pelik jer bunyinya kan...

Sebenarnya tu dalam bahasa Sarawak. Nak tahu cucur pusuk tu adalah cucut ikan bilis + bawang merah + cili + sedikit garam dan air. Hehe... Resepi paling mudah bagi orang yang hentam jer labu macam aku ni. Janji encik suami kata sedap.




Hehe.... Nasib baik ada ambik gambar walaupun cucurnya nampak berterabur. Takde seni langsung.

Orait! Aku rasa cukup kot celoteh aku sampai sini. Nak pergi dapur kejap, nak masak buat tengah hari ni memandangkan Alia tengah syiokkkk... tidur. Kang bangun... Alamat lambatlah nak memasak...




ARTIKEL LAIN DI SINI

8 comments:

  1. oo cekodok bilis rupanya..nti klu buat, sebut kt en suami, syg..sila makan cucur pusuk", msti beliau terkejut beruk.haha..

    ReplyDelete
  2. mak hanna suke masakkn cucur nie dulu..walaopn simple, tapi tetap sdap kn? ^^
    jemput ke blog hanna, ade post baru ^^
    http://farhanabiella.blogspot.com/2013/01/what-was-your-first-impression-of-me-erk.html

    ReplyDelete
  3. Pusukkah...ikan biliskah sama saja....kita orang Malaysia....kalau nak rasa cuba buat,senang aje...sedapppp

    ReplyDelete
  4. aduhai kak..bukan kemain unik namanya ye..hehehe..mak sy selalu buat cucur camtu.. :)

    ReplyDelete
  5. sedap makan time hujan ni... yum yum...

    ReplyDelete