Hola ,
Hari ni hari cuti bersempena dengan Sambutan Maulidur Rasul.  Pada kesempatan ini Fiza seisi keluarga ingin mengucapkan Selamat menyambut Maulidur Rasul.

4 hari cuti mesti banyak rancangan nak buatkan. Aku, encik suami dan Alia... InsyaAllah, esok kami bertiga akan pergi ke bandar bintulu. Dah booking hotel dah. Dari minggu lepas lagi. Semangat weiii. Apa taknya dah sebulan tak kuar bandar. Stok makanan pun dah nak habis. Hehe...

Time cuti nilah kesempatan kita nak bersama dengan famili kan. Di saat entri ni ditaip aku, encik suami dan Alia tengah rehat sambil menonton tv. Untung Alia tengah khusyuk bermain. So, aku tak naklah buang masa dan peluang yang ada untuk update blogku.

Tengok tajuk... Mesti cerita hantu menjadi persoalan di otak kan... Nak-nak baru-baru ni heboh kisah kena rasuk di UITM Lendu, Melaka. Namun bukan itu yang ingin aku kongsikan. Try google ek! kalau nak tahu dengan lebih lanjut.

Ok! berbalik kepada tajuk entri... Apa yang ingin aku ceritakan ialah mengenai bayi tidur pada waktu malam dalam keadaan gelap. Mean, lampu dimatikan sebaik saja bayi terlelap.  Tak takut ke ?

*************************************************

Pernah tak mengalami anak meragam sebaik saja lampu dipadamkan?

Kalau Alia... No problemo. Sejak kecik lagi aku dah latih Alia tidur dalam keadaan lampu yang malap. Mula-mula, takut gaklah aku kalau-kalau dia meragam bila lampu dipadamkan. Tapi tak rupanya.

Dalam hati aku "Alamak! Dia tak takutlah rupanya..."

Syukur Alhamdulillah...

gambar bayi tidur, bayi tidur dalam gelap, keburukan bayi tidur dalam terang pada waktu malam


***************************************************

Aku saja jer latih Alia tidur dalam keadaan lampu yang malap sebab aku serius tak suka tidur dalam keadaan lampu yang terang.

Baru-baru ni aku ada terbaca dalam sebuah buku yang berjudul Soal jawab bayi dan kanak-kanak hasil karya Doktor Carol Cooper yang menyatakan bahawa membiarkan lampu terpasang pada waktu malam ketika bayi sedang tidur boleh menyebabkan bayi akan mengalami rabun jauh pada masa akan datang. Pulak dah...

Serius tak terfikir pulak pasal tu... Yang aku fikirkan diri aku yang takleh nak tidur dalam keadaan terang. Nak tak nak Alia pun kena ikut ibunya. Haha...

Moga info yang dikit ini memberi sumbangan ya... Terutamanya kepada diriku sendiri yang masih banyak yang perlu dipelajari...

Oklah! Nak buat cucur pusuk kejap buat minum petang. Hehe...