15 January 2013

Nak kata buah Rambutan tak jugak... Tapi macam buah Rambutan.



Hola ,
Right now, Fiza berada di Belaga, Bintulu. Bila berada di tempat orang, sudah pasti banyak benda baru yang mencuri perhatian kita. Betul tak?

Baru-baru ni, ayah Alia belikan buah. Buahnya macam buah rambutan. Tapi bukan buah rambutan.


Penah tengok tak?

Mesti ada yang pernah tengok kan.. kan... Tak macam aku baru tengok. Sekali tengok kecoh nak kongsikan. Hehe... Nak buat macam mana, benda baru bagi aku.

Di Belaga buah ni dikenali sebagai Buah Pulasan. Cantik kan nama buah ni. Tapi tak tau la tempat lain, buah ni dikenali sebagai apa lah kan...

Mula-mula tengok aku dah buat tangkapan sendiri... Buah ni mesti kena pulas dulu baru boleh makan dan sebab tu jugak kot buah ni dinamakan buah pulasan. Haha... Andaian aku yang takleh nak pakai. ekekekee...

Apa-apa pun buah ni taklah sesedap buah rambutan. Tapi encik suami kata buah ni yang color merah lagi manis.

Tapi sayang tak jumpa lagi yang berwarna merah. Nanti kalau jumpa Fiza kongsikan laju-laju ek. Hehe...



3 comments:

  1. hehe..a'ah buah pulasan..biasanya yang saya makan warna merah. Tapi disebabkan saya tak suka rambutan, saya pun tak suka pulasan. hehe.

    ReplyDelete
  2. Buah pulasan ni..

    ReplyDelete
  3. pulasan nie muni selalu tgok yg warna merah..warna hijau ni masak ke fiza?

    muni lg suka rambutan..tp ada org lg suka pulasan nie..

    ReplyDelete