Hola 
Setiap detik berlalu pasti ada kisahnya yang tersendiri. Itulah putaran roda kehidupan kita di muka bumi yang hanya pinjaman semata-mata.

Begitu juga dengan kehidupanku. Aku dan hubby cukup happy dengan kehadiran Nur Qalesya Alia. Alhamdulillah! Setelah setahun menunggu :)


Bila pandang wajah Alia... Pasti penat akan hilang. Cukup terhibur dengan telatah dia yang melucukan. Gambar ni anjang dia ambik ( Adik aku yang ke-4 ) time makan. Pantang tengok sudu, mesti mulut dia dah siap tenganga seperti anak burung yang menunggu makanan dari ibunya.

Kalau lambat kita suapkan... Siap! Menangislah jawabnya.

Bila time makan, aku akan letakkan Alia dalam baby walker ( time makan jer ) bagi memudahkan proses menyuapkan makanan sebab Alia lincah sangat orangnya. Kalau time rehat atau main... Aku bagitau kepada yang jaga dia supaya jangan letakkan Alia dalam walker sebab ada keburukan sebenarnya menggunakan walker. Lain siaran, akan aku coretkan... Info yang bakal aku ceritakan tu nanti best on dengar sendiri dari mulut nurse dan jugak pembacaan... 



Lagi 17 hari... Usia Alia dah masuk 9 bulan. Cepat betul masa berlalu dan...

Sekarang dah pandai dah... Pandai merangkak, Alhamdulillah! Bukan tu jer... Dia jugak dah pandai duduk tanpa disokong. Excited tau tengok perkembangan anak di depan mata.

Sekarang ni gak... Dia sepertinya faham dengan apa yang kita perkatakan.

Kalau Fiza bawak dia kat luar rumah dan tanya dia... Mana fish, pasti matanya akan memandang ke arah aquarium yang berisi ikan kesayangan tok wan dia.

Hehe... Kalau cakap bunyi car nak... Pasti jalan raya lah arah tumpuan pandangan dia. 

Hurmmm... Mungkin itulah perasaan yang hadir pada wanita yang baru bergelar ibu. Sangat! Sangat teruja... Right! Macam aku... Haha. ( terlebih excited lah pulak ).

Semoga Alia menjadi seorang anak yang cerdik.

Amin...