Hola, Kali ini saya ingin kongsikan cerita menarik dari Karnataka di mana seorang lelaki berusia 55 tahun telah terbunuh . Malah, dua ekor...

:: MaTi Di PiJAK GAJAH LiAR ::

/
13 Comments
Hola,

Kali ini saya ingin kongsikan cerita menarik dari Karnataka di mana seorang lelaki berusia 55 tahun telah terbunuh. Malah, dua ekor lembu juga turut terbunuh oleh amukan dua ekor gajah liar.


Amukan gajah liar itu telah menyebabkan penghuni sekitar bandar tersebut menjadi panik dan berlakunya kekacauan. Rentetan kejadian itu, sekolah dan universiti terpaksa ditutup buat sementara.

Kenapa gajah liar tersebut mengamuk? Haha... Pasti ada sebabkan. Seperti manusia jugak, kalau mengamuk mesti ada sebabnya kan... Kalau tidak, buat apa hendak mengamuk tak tentu pasal. Ye tak?

Hurmm... Menurut salah seorang pegawai, berkemungkinan gajah liar tersebut mengamuk adalah disebabkan terdapatnya perluasan kawasan pertanian dan juga terdapatnya masyarakat yang membina kawasan perumahan di kawasan perhutanan yang merupakan habitat gajah tersebut. Mungkin gajah liar tersebut merasakan terancam lalu mengamuk.

Jangan tak tahu dan buat-buat tak tahu... Binatang pun tahu hendak mengamuk andai haknya diganggugugat.

Macam-macamkan...




Sumber : okezone.com






ARTIKEL LAIN DI SINI

13 comments:

  1. erk....dasat btol..
    mesti ade mende yg diorg wat smpai gajah tue mengamukkn..
    :(

    ReplyDelete
  2. Fyna : Thanks fyna kerana sudi singgah di blog saya. Yup! mcm manusia gak. kalau mengamuk mesti bersebabkan.

    ReplyDelete
  3. gajah naik minyak..nasib baek tmpat anis xdak gajah ..hihi

    ReplyDelete
  4. gajah nie sebenarnye lembut jer .. tpi kalau diganggu memang lah dia mengamuk . hurm ~ gajah gajah .. hahakz !

    ReplyDelete
  5. menakutkan.. sgt bahaya.. tp itulah.. gajah itu ada sebab utk mengamuk.. Salam kenal yer..

    ReplyDelete
  6. binatang pon bengang dengan kerakusan manusia...

    ReplyDelete
  7. gajah nie yg tunjuk kt tv3 tu ker?dasyat bila gajah tu mengamuk..

    ReplyDelete
  8. lari...
    gajah ngamuk !!!~

    p/s : blog Puan Fiza di entri ini...
    http://solomolo.blogspot.com/2011/06/kutuk-pun-suka-ke.html

    ReplyDelete
  9. haaa... kita kacau rumah gajah, gajah marah... gajah kacau rumah kita, kita marah gak... macam2...

    ReplyDelete
  10. errr...gary follow cne yer...hihihi...

    ReplyDelete
  11. Mengikut kajian, gajah juga merupakan haiwan yang paling kuat berdendam.. Tak dapat orang tu, orang lain pun boleh jadi mangsa. So, hati-hati..

    ReplyDelete