Hola, Selamat malam semua... Pasti dah makan kan... Hehe. Tadi lepas makan saya online dan terbaca ruangan berita myMetro ... Dan berita me...

Tragedi Hari Guru...

/
10 Comments
Hola,

Selamat malam semua... Pasti dah makan kan... Hehe. Tadi lepas makan saya online dan terbaca ruangan berita myMetro... Dan berita menarik yang sempat saya baca ialah dua guru mati lemas sehari selepas sambutan hari guru. Kejadian ini berlaku ketika mereka mandi di Pantai Kijal, Kemaman... Mohd. Anuar Harun, 28 tahun dan Md. Iskandar Arif, 26 tahun ditemui lemas oleh orang awam di tempat kejadian... 






Al-Fatihah buat mereka... Semoga roh mereka dicucuri rahmat dan mereka ditempatkan di kalangan orang beriman. Amin....

Siapa sangka kan... Usia bukan ukuran andainya Allah lebih menyayangi kita. Bila-bila masa jer Allah boleh ambik nyawa kita. Subhanallah...

Bila difikir-fikirkan, gerun jugak apabila memikirkan tentang kematian di mana kita tidak mengetahui bilakan turn kita untuk dijemput... Adakah bekalan yang kita kumpul di dunia ini cukup untuk datang menemui Allah?...

Sumber : myMetro dan Google Images





ARTIKEL LAIN DI SINI

10 comments:

  1. mati tu pasti cuma x tahu bile...

    ReplyDelete
  2. Hana : Yup! Betul kata awak Hana. Mati itu pasti. Namun kita tak tahu bila dan bagaimana ia berlaku ke atas diri kita. Wallahualam.

    ReplyDelete
  3. mcm mn la blh lemas tu kan.. hmm.. dah ajal.. ~_~

    ReplyDelete
  4. takut kak pikir pasal mati ni..takut amalan xcukup lagi..

    ReplyDelete
  5. Fatin : Hurmm... Itu lah ajal. Semuanya ketentuan Ilahi.

    ReplyDelete
  6. Faiz : Yup! samalah kita. Takut akan amalan di dunia ni. Entah cukup ke tidak. Wallahualam =(

    ReplyDelete
  7. Miecyber : Sama2lah kita sedekahkan Al-fatihah buat mereka. Moga roh mereka dicucuri rahmat dan ditempatkan di kalangan org beriman.

    ReplyDelete
  8. al-Fatihah buat mereka..

    biar ingat mati, bukan takut mati,
    ingat mati membolehkan kita sentiasa beramal dan berusaha dgn baik

    ReplyDelete
  9. al fatihah untuk mereka.. yang hidup pasti akan mati tapi tak tahu bile

    ReplyDelete