BULUKUMBA - Seekor kucing di Bulukumba, Sulawesi Selatan, lahir dengan keadaan fizikal yang aneh di mana mempunyai alat kelamin jantan dan betina... Malah mempunyai enam kaki. Sungguh aneh! 


Dua kaki lainnya terdapat berdekatan dengan kaki belakang atau berdekatan dengan ekornya. Cara berjalannya pun juga aneh, kucing harus sedikit mengangkat bahagian belakangnya. Kedua kaki tambahan tersebut pula tak dapat digunakan.


Dadang, pemilik kucing itu hanya mengetahui keanehan pada kucingnya 2 bulan pasca-kelahiran. Dia terkejut di saat melihat kucingnya tidak seperti empat saudaranya yang normal.

Awalnya dia mengetahui kucing ini suka menyendiri dari saudaranya. Saat saudaranya keluar rumah, kucing aneh malah mundar-mandir di sekitar rumah.

Selain itu... Setiap kali makan, kucing digorengkan ikan dan disediakan layaknya seperti manusia. Anehnya, si kucing tidak akan mahu makan jika tidak disajikan dengan ikan yang dimasak.

Kucing ini kini menjadi buah bibir warga Kota Bulukumba. 


Sumber : Kompas


P/s : Sesungguhnya keanehan itu datangnya dari Allah... Itulah kekuasaan Allah yang maha berkuasa yang harus kita sedari dan fikir-fikirkan... Wallahualam!