Hola, Selamat petang dunia... Hurmmm, citer pasal makan pasti best kan... Ahaksss, siapa tak suka makan kan...  Kali ni... Fiza ingin kon...

KERANA MAKANAN TAK SEDAP, PEMILIK RESTORAN KENA PUKUL

/
20 Comments
Hola,

Selamat petang dunia... Hurmmm, citer pasal makan pasti best kan... Ahaksss, siapa tak suka makan kan... 

Kali ni... Fiza ingin kongsikan satu cerita yang baru Fiza baca di Okezone.com... Sungguh pelik yer manusia, sampai begitu sekali tindakan... Huhu, gara-gara kari tak sedap sanggup pukul pemilik restoran sedangkan pemilik tu pun dah tukar dengan yang baru... Hurmmm, apa kes?

** Gambar hiasan semata-mata... Bukan kat sini tau kitorang makan... Heeheee.

Kalau korang kan... Kalau makanan yang dipesan tak sedap... Apa korang buat? 

Hurmmm... Dulu kan... Pernah sekali tu Fiza ngan hubby makan kat kedai makan tak jauh dari rumah mak mertua Fiza... Area kota Samarahan lah jugak... Hehe, tapi tak nak sebut lah nama kedai dia... Kang ada lak yang tau dan tak nak pegi... terutamanya si Fuuyoh... Ahakss... Si budak Sarawak...

Nak dijadikan cerita... Fiza ni suka sangat makan mee kolok... Banyak tempat dah kitorang try... Semua macam tak menepati selera anak tekak... Huhu. Sampailah nak try sebuah kedai ni... Kitorang orderlah mee kolok... Ya Allah! memang totally out... tak sedap langsung... Dah la mee dia pucat lesi... Haihhh! tak nak citer lah... Memang tak sedap! Pastu kan... Sekali suap terus Fiza ajak hubby blah... Hubby Fiza memang nak blah pun... Apa lagi hubby bayar dan terus blah... Masing-masing pekerja kat situ menengok jer kitorang belah... Ahakss... Jahat kan...

Padahal boleh jer kitorang cakap... Tapi malas... Malas nak panjangkan citer... 




ARTIKEL LAIN DI SINI

20 comments:

  1. Kalau tak sedap, saya tak datang dah ke tempat tu...

    Projek Pintar MAS

    ReplyDelete
  2. ada juga manusia mcm tu, kalau nak masakan sedap sendirilah kan kan kan....

    ReplyDelete
  3. dah mkn sesuap tu phm la diaorang tu fiza makanan x sedap..bg kucing pon kucing x lalu makan..kalau sy pon buat cam fiza jugak..x sanggup ah seksa tekak hehe

    tp tula kan kalau fikir org susah tu sedap x sedap dia balun je kan..isk isk..insap jap..

    ReplyDelete
  4. kalau saya la...habis pemilik kedai makan tu kena pukul...heheh...mmg tak patutkan...nak bukak kedai makan tapi rasa tak sedap langsung..

    ReplyDelete
  5. Miecyber : Samalah kita. Hehe.

    Yatie : Manusia kan pelbagai ragam. Huhu. Mestilah yang nak sedap kalau nak makan kat kedai kan. Tapi jangan lah bertindak sedemikian rupa, seperti tiada adab sopan.

    ReplyDelete
  6. Rina : Betul kata awak. Fiza sokong 100%.

    Faiz : Hehe, Faiz kuat ker nak tumbuk. Hehe. Akak gurau jer. Tapi betul la kan. Kalau rasa masakan tu tak sedap kenapa mesti bukak kedai makan. Sian orang yang datang.

    ReplyDelete
  7. mcm2 org skung ek..
    benda kecil pun dibesar2kn..
    tah pa2 la..
    pelik2..
    hehe^^~

    ReplyDelete
  8. nUr_atiQah : Tu lah pasal dear. Org sekarang ni semakin pelik dan semakin berani. Benda kecil pun nak dibesar-besarkan =(

    ReplyDelete
  9. Sebelum beredar patut tinggalkan nota sekali "Mee ni tak sedap". Hahaha, lepas ni dorang tahu :p

    ReplyDelete
  10. klau mknn x sdp,nabilah mkn gak...tp x abis la....klau dh lpr sgt2 tue,abiskn jgk la....hahaha....x de la smpai nk complain2....then,knfem x p dh rstorn 2....

    ReplyDelete
  11. tah la akak kan..
    ape nak jdi ngn org skung
    erm..

    ReplyDelete
  12. Kita bako jek kedai makan tue! ;D

    Kalau Arol, mula-mula kutuk dulu puas-puas (haha). Then, jangan haraplah nak datang lagi kedai makan tue. Makan maggi kat rumah lagi sedap!

    Entri terbaru : Segmen | Kalau Aku Ada Bakat Aku Nak Jadi ..... :)

    ReplyDelete
  13. mun sik nyaman, kamek diam jak, kamek makan juak habis, rezeki kamek, dan rezeki peniaga..

    ReplyDelete
  14. Miss Tira : Ahakss... idea yang menarik. Tapi kan TIra, akak kalau tempat tu tak sedap. Siap, memang akak dah tak pergi lagi dah.

    ReplyDelete
  15. Nabilah : Wah! lagi best Nabilah boleh jer makan. Tapi betul tu, buat apalah kita nak complain. Kita kan ada pilihan. tempat makan kan banyak. Hehe.

    ReplyDelete
  16. Nur_atiQah : Tapi memang dasyatkan siap pukul lagi gara-gara tak sedap. =)

    ReplyDelete
  17. Tengkorakemas : Yalah kmk diam jak. Tapi ktk memang bait eh. kmk jak sik dapat seperti ktk. Berolah gilak part makan, mun sik sikda lah hubby kmk madah... Penin palak nya mikir mun kmk nyebut pasal makan. Cerewet gilak. Hahahaa. Dik pun sik pandei ni juak masak.

    ReplyDelete
  18. Arol Mubin : Jangan bako... Kang lagi teruk. Hehe. Tapi, Arol berani tak macam akak. Hehe. Betul tu, jangan haraplah nak datang kedai makan tu lagi =)

    ReplyDelete
  19. Tak baik tau cakap makanan macam tu sebab yang masak adalah manusia. Kalau Awan dalam situasi tersebut, Awan telan saja sebab itu adalah rezeki yang ditetapkan oleh Allah. Sedap tak sedap, belakang kira. Bukan Awan tak pandai merasa makanan, tetapi yang penting makanan itu halal dan bersih. Tapi, kalau Awan nak kutuk, kutuk dalam hati saja.

    ReplyDelete
  20. klu tak sedap muni tarik muka pastu tobat tak pergi dah tempat tu.yg pertama dan yg terakhir!

    ReplyDelete