Hola,

Short update...

Kali ni dan malam ni, kita stop dulu yer... Kelas Bahasa Melayu Sarawak kita... Nak bukak kejap kelas Bahasa Melanau Mukah pulak... Sebab nak bagi laluan gak ngan kengkawan yang nak belajar Bahasa Melanau Mukah... Ada ker yang nak belajar ? Hehehe. Takde... Takpe, simpan untuk koleksi blog saya... Selamatttt... Ilmu saya... Hehee, Nanti2 leh gak buat rujukan... Betul tak?

Then, Best on Analysis di Nuffnang... Adoidaidoi !!! terdapat kata kunci carian yan terbanyak tentang Bahasa Melanau di blog saya... Berapa banyak? Takdelah banyak mana... Hehe, tapi sian lah kan... Dah google blog ni dengan keyword Bahasa Melanau... Top2 selongkar blog ni.. Ciput jer pasal Bahasa Melanau... Mesti sedihkan... Sob... Sob.. Sob.. So, saya pun tetiba jer ingat nak wat Kelas Bahasa Melanau kejap, macam mana? ok tak?... Hehehe. Ada ker yang nak belajar? 

Orait... Tak nak cakap panjang2... Karang ada yang baca intro jer kang... Hambik kau... So, perkataan Bahasa Melanau Mukah yang ingin saya kongsikan adalah seperti di bawah... Mak aii, skema nyer ayat saya... Huhuhu...


Hahaha... Kata short update... Tapi panjang berjela-jela...