16 April 2011

:: Bahagian 1 : Fakta Ketawa ::

Hola,

Selamat malam semua...

Tajuk entri kali ini pasal ketawa... Kenyataan tersebut mungkin pelik tetapi ada benarnya! Ini kerana apabila kita ketawa, hormon endorfin ( Asid Amino ) akan keluar dan kadar oksigen di dalam darah akan meningkat. Kali ini saya ingin kongsikan fakta pertama mengenai ketawa... Ahaksss...


Jangan ingat ketawa tak memberi manfaat kepada badan tau... Melalui pembacaan saya... Terdapat banyak fakta mengenai ketawa. Namun, untuk kali ini, saya hanya kongsikan fakta pertama untuk ketawa...

Korang tahu tak... Ketawa juga boleh membantu membakar kalori... Kalau nak tahu citernya, baca kat sini ek... 

Kejap lagi nak pergi makan... Jom! 

16 comments:

  1. pasni bley la ketawa 24 jam nak hilang buncit kat perut ni..heheh

    ReplyDelete
  2. hye kak...

    betol2..lau tgh sedeh..um akan cari filem yg funny..so,bila ketawa tuh..mesti ase lega cket..

    V(^_^)..peace

    ReplyDelete
  3. ketawa penawar duka..tp kalo ketawa selalu pun x elok..nnt leh lupa byk perkara..pastu kalo terlalu ketawa pun..nnt lama2 dok menangih plak

    ReplyDelete
  4. Faiz : Ahaksss. Mana buleh ketawa 24 hour. Kang kena pelangkung kang... Dikata tak siuman. Heee.

    ReplyDelete
  5. umUMRA : Hai dear. Samalah kita. Kalau sedih sikit mesti cari citer yang bolem membuatkan ketawa. Heee. Pastu oklah sikit kan.

    ReplyDelete
  6. Chii : Yes! betul kata Chii, sebab tu ada org sebut ketawa banyak sangat... Ilmu pun berkurang. Heee, sejauh mana kebenarannya. Wallahualam =)

    ReplyDelete
  7. sbb tu sy suka tgk maharaja lawak..sbb nak ketawa hehe

    ReplyDelete
  8. Cik Betty : Heheehe... Betul tu.. Maharaja lawak buat kita ketawa terbahak-bahak.

    ReplyDelete
  9. haha sy memang suka ketawa,tp tak kurus2 jugak..;)

    ReplyDelete
  10. salam..

    saya pun sama Rina..suka juga Maharaja lawak tuu

    ReplyDelete
  11. Puan Kutu : Heeee. Takpe Muni janji sihat.

    ReplyDelete
  12. Sekamar Rindu : Eh2, SR pun minat Maharaja lawak. Ahaksss. Tapi memang bestkan. Sesekali tengok boleh gelak.

    ReplyDelete
  13. Pak Aji : Thanksss... Sejak bila kitak tukar nama tok. Lamak eh! sik terjah blog kitak. Huhu.

    ReplyDelete
  14. hahahahahahahahahahahahahahaahaha
    mummy ngah gelakni hahahahahahaahhaahahahahahahahahahahahahahahhaahahahahahahahah

    fuh rasa muda sikit..hehe

    ReplyDelete
  15. tapi ketawa selalu sangat pun tak boleh kan?takut hati jadi gelap..dan ketawa biarlah bertempat

    ReplyDelete