Back to Top

08 April 2011

APA PUNCANYA ???

Hola,

Hari Jumaat datang lagi ( Ahakkksss... Ayat poyo )... Pasti ramai yang happy kan... Heeeee, esok kan cuti... Boleh manjakan badan... Ahakkkss.

Cakap pasal badan, korang ada tak menghadapi bintik putih di muka... tak kira lah, lelaki atau perempuan... Mesti ada punya... Yang cakap tak ada tu... Tipuuuu... Heeeee.

Korang tau tak apa dia bintik putih... Alah... Yang macam jerawat tu... tapi bukan jerawat... Hurmm, baik tengok gambar ini maaa... Kalau nak tahu apa yang dikatakan bintik putih...


Macam mana? dah tahu tak apa yang dikatakan bintik putih... Mesti tau punya kalau dah tengok gambar kan...

Tapi kan... Apa puncanya yang boleh menyebabkan bintik putih muncul di wajah kita? Hurmm... Kalau nak tahu puncanya adalah seperti berikut... ( Ahakkksss... Sendiri tanya, sendiri jawap... Apa kes? )...


Macam mana... Tahu dah kan kenapa bintik putih muncul di muka kita... Hurmmm, usah risau... Ada cara untuk atasi atau mengelakkan bintik putih ni... Senang baitu... Heeeee.

Cara-caranya... Adalah... Taraaaa...



Sooo... Itulah dia sedikit ilmu yang saya ingin kongsikan... Hasil daripada pembacaan saya dalam Majalah Rapi...

Orait... That all...

Thanks yer kerana sudi baca....

16 comments:

  1. bintik putih takde..kalo merah2 slalu la..ehehe..da mcm ruam dibuatnya

    ReplyDelete
  2. Chii : Dulu akak ada gak mcm chii, merah2... Then, Alhamdulillah akak selalu amalkan mandi sampai 4 atau lima kali lah dalam sehari terutamanya cuaca panas... Alhamdulillah, sekarang dah takde dah...

    ReplyDelete
  3. akak..info yang bagus.. thankz ;)

    ReplyDelete
  4. Seram juga tengok gambar ni. Tira tengok je terus raba-raba mata lepas tu tengok dekat cermin..

    ReplyDelete
  5. Miss Tira : Haaaaa... Lawaknya awak dear. Akak pun first2 baca kat majalah. mak aii, terus raba muka. Hihi.

    ReplyDelete
  6. ada petua nak buat ketuat tak?... saya dah cuba banyak cara, dari abu ubat nyamuk, getah betik, dll ianya masih tumbuh... ish!

    ReplyDelete
  7. iDAN : Ada orang cakap kapur untuk makan sirih tu boleh gak untuk hilangkan ketuat. Tapi tak tau betul ke tidak.

    ReplyDelete
  8. iDAN : Ada orang cakap kapur untuk makan sirih tu boleh gak untuk hilangkan ketuat. Tapi tak tau betul ke tidak.

    ReplyDelete
  9. huuu anis la org plg malas nk cuci muka sbelum tido.kalo letih sgt2,dgn make up anis tido =.=

    ReplyDelete
  10. Fizalinolie : Huhu. Akak pun ada gak wat macam tu hanis kalau dah penat sangat. Tapi cara tu memang tak bagus... Ada kawan akak yang jadi doktor cakap kan bahan kimia yang terdapat dlm make up di muka jika dibiarkan jugak boleh menyebabkan muka mudah kering. Tapi sejauh mana kebenarannya... Wallahualam.

    ReplyDelete
  11. uii bpk beso bintik putih pd gmbar tu.seram tok.haha..jarang la ada bintik putih nie.kulit mukaku halus berseri.kahkah..tipu!

    ReplyDelete
  12. faktor utama mmg makanan,,huhu

    ReplyDelete
  13. Bintik putih, Alhamdulillah, tiada lagi. Tapi, bintik merah (jerawat), berterabur satu badan.

    ReplyDelete
  14. utk mghlgkn ktuat mdah je rndam tmpt yg ada ktua 2 dlm air suam yg mgndugi cecair dethol...insyallah mjarb dgn izin allah..sy dah cuba tbkti hasilnya

    ReplyDelete
  15. Wjah sy spt fto itu.gmn y obtnya?

    ReplyDelete