-->

7 AYAT CINTA YANG MENARIK

Assalamualaikum dan selamat pagi semua,

Pagi yang mendamaikan lagi menenangkan... Jauh di sudut hati kita pasti terasa tenang setenang air dilautan... Tetapi setenang-tenang air dilautan jangan disangka tiada jerung... Begitu juga dengan kehidupan kita... Pasti kekadang kita menghadapi masalah dan kerisauan... Betul tak?

Wuuuuuu... Pepagi lagi dah melalut yer. 

Hurmmm, sesuai dengan ketenangan pagi ini, Fiza ingin berkongsi 7 ayat cinta yang Selalu Fiza amalkan. Ni pun berkat ilmu yang ustaz Fiza ajarkan masa form 5 dulo2... Biasalah kalau dah suka ngan cikgu tu... Pasti apa saja yang cikgu tu ajar... Mesti ikut... Betul tak? Korang pun sama gak rasanya... Ahakkkkss.


Pasti korang tahu punya ayat-ayat cinta ni...

Ok! tak mau cakap manyak2... Ni dia 7 Ayat cinta Menurut Sabda Rasulullah S.A.W...


Yeahh!!! Macam mana, ok tak? 

Alhamdulillah... Setakat Fiza amalkan ayat-ayat cinta ini... Hati pun sentiasa dalam taman bunga although kekadang tu menghadapi masalah... Tapi still leh ceria... Tipulah kalau hidup ini tiada masalah kan... Terpulanglah macam mana kita nak warna-warnikan kehidupan kita... Santai tapi penuh dengan adap seorang Islam... InsyaAllah... 

Itulah dia Kalimah Cinta yang mampu membuat ketenangan yang gah di hati kita... InsyaAllah seandainya kita mengamalkannya.

Perkongsian ini sedikit cuma... Sekadar untuk mengingati diri dan sebagai renungan kita bersama... 

12 comments:

tengkorakemas said...

kalimah cinta terbaik! :)
pasti terpikat

Fizalinolie said...

Tengkorakemas : Yup! Pasti... Hehehe.

Puan Kutu said...

Insyaallah akan sentiasa mengamalkannya..:)

Fizalinolie said...

Puan Kutu : Alhamdulillah. sama-samalah yer kita amalkan ilmu yang sedikit ini. Moga2 kita sentiasa dilindungi... Amin =)

Miss Tira said...

Ayat cinta menunjukkan kita ni hambaNya yang akan selalu bersama denganNya saat susah atau senang.

Atiey said...

mummy selalu amlkn ini....tq Allah

chii said...

alhamdulillah..setakat ni chii slalu gak amalkan ayat2 chenta ni...:)

thanks :D

So Shy Lady said...

dh lama jatuh cinta tp kdg2 tlupa
T_T


thanx ats ingatn tuu ;D

faiz said...

igtkan ayat cinta ape tadi..insyaallah diamalkan..

Awan Biru said...

Mesti ingat selalu tapi kalimah Lahaulawalaquatallahbillah tu Awan baru tahu. Kalau keluar rumah baru teringat.

Fizalinolie said...

Kalimah2 ni bagus tau Awan... Alhamdulillah, berkat selalu mengamalkannya... InsyaAllah, hati kita akan tenang =)

atiey azha said...

akak orang sabah ? asal tau perkataan baitu ? hehee

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...