Sumber Gambar : Google Hola, Hurmmm... Saya amat suka menyimpan koleksi petua dan untuk menyimpan koleksi tersebut... Apalagi, blog lah ja...

PETUA : BAGAIMANA ELAK TELUR RETAK

/
3 Comments
Sumber Gambar : Google


Hola,
Hurmmm... Saya amat suka menyimpan koleksi petua dan untuk menyimpan koleksi tersebut... Apalagi, blog lah jadi gudang simpanan petua saya... Hehehe. Pada musim cuti sekolah sekarang yang hanya tinggal 3 hari lagi pasti ramai yang membuat kenduri kan... dan kebiasaannya telur akan direbus dalam jumlah yang banyak.... Hurmmm, dulu serius tak tahu macam mana nak atasi telur retak ketika direbus... Tapi, sekarang dengan petua ini... Semuanya dapat diatasi... So, nak dijadikan cerita... Untuk mengelakkan dari telur pecah semasa direbus, masukkan telur tersebut di dalam plastik dan jangan lupa masukkan paku tau... Rebus seperti biasa dan lihatlah hasilnya... 

Selamat Mencuba! Tak salahkan kita mempraktikkan sesuatu perkara yang boleh membawa manfaat kepada kita.


ARTIKEL LAIN DI SINI

3 comments:

  1. wah pelik sekali petua nie..hehe anyway gud sharing!

    ReplyDelete
  2. Petua ni dapat time pegi rumah org kawin...Hehe... Saya pun rasa pelik pada mulanya... Tapi ada benarnya gak... Tengok selepas ia dibuat :)

    ReplyDelete
  3. paku tu paku yg masih x guna lagi la kan

    ReplyDelete