Hola, Petang tadi sambil minum petang ngan mak dan ayah mertuaku... Makan pisang goreng dengan air teh panas... Pergggh! sedap bukan mai...

Apalah nak Jadi Yer ???

/
6 Comments



Hola,

Petang tadi sambil minum petang ngan mak dan ayah mertuaku... Makan pisang goreng dengan air teh panas... Pergggh! sedap bukan main lagi...

Suasana minum petang kami tiba-tiba terganggu sekejap, mak kata ada macam orang berbual jer kat belakang rumah... Hurmmm, ni pasti kerja budak ponteng sekolah... Kata ayah mertuaku... Almaklum jerlah rumah kami bukan jauh sangat pun dengan sekolah, Unimas pun boleh lagi jalan kaki... 

kalau waktu2 sekolah pasti sesak di kawasan rumah mertuaku.... lebih2 lagi sekolah dekat situ ada 2 sesi, pagi dan petang... 

Pastukan, Apalagi ayah mertuaku check la... Wah! kemain lagi no... Siap minum arak lagi kat pohon buluh belakang rumah... Dahla tu merokok... Patutla bau semacam jer datang dari luar... Memang dah hagak dah pasti ada yang merokok. Hidung aku ni sensitif betul dengan rokok... Hurmm, memang tak suka ngan rokok.

Ayah mertuaku malaslah nak ambil tindakan... Selalu sangat dah macam tu, dahla kurang ajar melawan apabila ditegur... Dulu pernah buat laporan kat sekolah tersebut... Malas nak sebut nama sekolah tu, tiada tindakan pun... Cikgu pun takut nak ambil tindakan... Mereka kata budak sekarang samseng taik kucing... Kadang2 tu kereta cikgu pulak jadi sasaran untuk membalas dendam... Apa kes???

Dahla ponteng... Buat malu jer pakai baju sekolah, tapi tak pegi sekolah... Tak kesian ke ngan mak ayah yang bekerja keras membesarkan kita... Kalau mak ayah kerja kat ofis takpelah jugak... Ni, Kalau mak ayah membanting tulang jadi buruh kasar... Tak kesian ker??? 



ARTIKEL LAIN DI SINI

6 comments:

  1. xtaula nak cakap ape bdk zaman sekarang..xtau ke mak bapak dieorg kerja nak hantar dieorg pergi sekolah..

    ReplyDelete
  2. Faiz: tulah budak sekarang ni. Dok risau tengok perangai mereka manjadi2... Cikgu pun dah mcm takleh control dah :(

    ReplyDelete
  3. nang bena, nembiak kinek tok xpat nak d tegur..

    ReplyDelete
  4. Kathy : Yalah ty, nembiak kinek tok.. Mun ditegur sikit lalulah melawan, susah nak madah :)

    ReplyDelete
  5. Adoi bebudak sekarang.Cikgu pun dh takde kuasa melarang..nticikgu y dpt susahkan..tp atleast buat la sesuatu,inform their parents..Klu adk sy dah lama kena lempang laju2..

    ReplyDelete
  6. Puan Kutu : Tulah, Kalau adik saya... Dah lama kena pelempang. Sian betul lah ngan budak2 sekarang yang betul2 membuang peluang :(

    ReplyDelete