Hola, Pasti ramai yang suka makan buah pisang termasuklah saya. Hurmmm, saya coretkan kisah pisang ini sebagai ilmu yang harus saya letakk...

Mengapa Pisang ?

/
2 Comments

Hola,

Pasti ramai yang suka makan buah pisang termasuklah saya. Hurmmm, saya coretkan kisah pisang ini sebagai ilmu yang harus saya letakkan di dalam blog saya sebagai rujukan saya sendiri, keluarga mahupun pembaca blog yang sudi bertandang untuk hari-hari yang mendatang… Almaklumlah… Manusia mudah lupa, salah satu cara untuk ingat adalah dengan membuat catatan… Betulkan… Kan… Tapi, yang paling penting saya adalah penggemar buah-buahan... Tak sah kalau takde buah... Apa-apa jer tentang kebaikan buah mesti saya catat... Dulu dalam sebuah buku catatan... Kini, hurmmm... Bloglah jadi mangsa untuk saya coretkan...

Baiklah, nak dijadikan cerita buah pisang dikatakan mengandungi agen antipenuaan… Wah! Pisang pun ada agen antipenuaan… Selain itu, kulit pisang juga mempunyai khasiat dalam menghilangkan parut jerawat di muka… Bukan itu sahaja, isinya juga boleh dibuat masker untuk mendapatkan wajah yang cantik  dan sihat… Bukan buah pisang jer baik untuk kesihatan… Tetapi ada banyak lagi… Contohnya di sini .

Nampaknya… Lepas ni bolehlah makan buah pisang tiap-tiap hari... Hehehe.


ARTIKEL LAIN DI SINI

2 comments:

  1. memang betul pisang banyak khasiat ..sebiji sehari baik utk kesihatan ...tp janganlaa pisang goreng kan tu berminyak lak :)

    ReplyDelete
  2. Tengku Asmadi: Hehehe, tol kata tengku kalau pisang goreng mestilah berminyak :)

    ReplyDelete