Ya Allah, kenapa semua ini terjadi ??? Kenapa???  Apa Salah Aku sehingga ditipu sedemikian rupa???                                         ...

Kenapa Saya Ditipu ????

/
10 Comments
Ya Allah, kenapa semua ini terjadi ??? Kenapa??? 
Apa Salah Aku sehingga ditipu sedemikian rupa???

                                                                                           

Ngomelan seorang wanita yang terlalu mempercayai kekasihnya yang hanya dikenali melalui  Internet beberapa bulan yang lalu... Ditipu habis-habisan dengan pelbagai helah... Hurmmm, dasyat betul yer?

Itulah akibatnya dek kerana terlalu percaya... Sudahnya, kaum hawa menjadi mangsa. Bagi sayalah kan... Tak salah berkenalan melalui internet... Betul tak? Lagipun ramai yang bahagia hasil cinta dunia cyber... Namun, salah apabila kita tersilap langkah... nahas tau!!!!


Dulu pun saya ada gak kawan yang bercinta melalui dunia cyber... Hari2 dok chatting kat internet... Gelak sana, gelak sini, senyum2 depan laptop... Tapi saya respect kat dia... Pertama kali jumpa dengan kekasih cybernye ituuuu... Dia tak pergi sorang2 sebaliknya berteman... Adalah beberapa bulan jumpa kekasih cybernya bertemankan bodygirl... Hehehe... Pastu tukar2 jumpa family, suka sama suka... terus tunang, kawin dan bahagia sampai sekarang... 

Haissyeh! Berbalik kepada pangkal cerita kita... hati-hatilah bila berkenalan melalui internet.

Kita tak tahu kan hati budi seseorang... Memanglah kita kata kenal, tapi sejauh mana kita mengenalinya? Bagi saya, kenal takat chatting, belum kenal lagilah beb... Sedangkan orang yang dah lama bercinta dan kawin pun ada gak yang masih belum benar2 mengenali pasangannya... Inikan pulak kita yang baru kenal dengan hanya chatting , tupun kat internet... Sapa2 boleh mengayat... Tak gitu? 

P/s : Hati-hatilah dengan cinta cyber


ARTIKEL LAIN DI SINI

10 comments:

  1. senang cerita, jgn letak kepercayaan tu terlalu cepat

    nilai dulu semua

    hehe

    ReplyDelete
  2. gabanMorka: Yup! saya setuju ngan awak. Jgn terlalu cepat mempercayai orang yang baru kita kenal. Kalau tak, nasib tak baik kita kena tipu.

    ReplyDelete
  3. tapi kawan saya ramai kawin ngan kawan cyber...kena kenal mendalam..

    ReplyDelete
  4. Faiz : Yes, memang ada yang kawin hasil dari kenalan dunia cyber. Tapi tak kurang juga yang kena tipu. Pendek kata. Untuk menjalinkan sebuah perhubungan kita perlu mengenali pasangan kita terlebih dahulu, jgn mudah percaya.

    ReplyDelete
  5. emm betul..jgn percaya.ada yg baik,tp byk yg menipu..:)

    ReplyDelete
  6. Puan Kutu : Yeah! setuju dgn Puan, Yang menipu ramai, yang baik ciput jer. Apa2 pun untuk selamat... Kita perlu berhati2 dan jangan mudah terpedaya dengan kata2 manis yang mungkin sekadar kata2 untuk mengayat.. Hehehe.

    ReplyDelete
  7. dalam internet, macam2 jenis penipu ada..
    kena extra careful..

    ReplyDelete
  8. Padlie: Yup! Extra careful amatlah perlu. Sedangkan jumpa hari2 pun org sanggup menipu, inikan pulak di dunia cyber yang tak pernah bersua muka :)

    ReplyDelete