26 March 2011

Bahagian 5 : Bahasa Melayu Sarawak

Wah! lamanya tak wat entri pasal Bahasa Melayu Sarawak... Hurmm, petang ni nak selit sedikit pasal bahasa Melayu Sarawak... Chewah! Mungkin ramai yang anggap ia tak menarik untuk dipelajari, namun saya still nak kongsikan gak... Mana tau kan... Suatu hari nanti ada yang nak pergi ke Sarawak ker, dapat kerja kat Sarawak ke... Paling tidak pun kawin dengan orang Sarawak... Sapa tahu kan jodoh... Hehehe... Boleh rujuk di blog saya.

Tak nak coret panjang-panjang, karang ada lak yang marah... Ada ke yang nak marah? nak ilmu mana boleh marahkan... Ok! ayat Bahasa Sarawak yang hendak saya kongsikan adalah seperti di sebelah, Chewah!

Apa macam... Sonangkan... Hurmm... Bagi yang tak berkesempatan dengan bahagian sebelumnya... Bolehlah rujuk link di bawah... Kihkih.. Tak nak panjang... Karang ada yang pening... Sikit jer... Cukup! Hahaha..

Ngomelan : Orait.... Nak pergi minum petang jap... Jom!!!



8 comments:

  1. areteacer : Thanks yer singgah blog saya =)

    ReplyDelete
  2. wah.. horey ! ada jugak orang nak ajar saya cakap bahasa sarawak . tq :)

    ReplyDelete
  3. Qlah : Thanks dear.. Singgah dan follow.. Slmt berkenalan... Hehehe, belajarlah sayang.. Ilmu tak rugi kita belajar =)

    ReplyDelete
  4. mmg susah nak dipelajari...huhu

    ReplyDelete
  5. bf cik bljar kat sarawak..hehe..bila dia balik , cik pun x paham dh ape yg dia ckp :)

    ReplyDelete
  6. Cik lola : Oh! yer ke.. Sian nyer.. hehehe. Thanks yer cik lola singgah =)

    ReplyDelete
  7. apolah kat sia..macam nk tulis pulak semua perkataan nie masuk buku,hehe..

    ReplyDelete