Hola, Coretan saya kali ini adalah mengenai cik Strawberi … Saya suka sangat makan makanan yang berperisa strawberi… Tapi, tak penah lagi ...

Apakah kaitan Strawberi dan Gout???

/
7 Comments

Hola,

Coretan saya kali ini adalah mengenai cik Strawberi… Saya suka sangat makan makanan yang berperisa strawberi… Tapi, tak penah lagi makan buah strawberi… Hehehe, takpe… Yang penting perisa strawberi memang sedappp… Cakap pun tak guna... 

Namun apa pulak kaitannya dengan Gout. Hurmmm, Gout dikatakan penyakit eksklusif bagi lelaki… dan golongan Adam berisiko sehingga 90 peratus untuk mengalaminya.

Namun, Strawberi didakwa mampu menurunkan paras asid uric yang tinggi  dalam darah pesakit gout… Oleh itu, kita juga disarankan mengambil sehingga 500mg vitamin C atau semangkuk strawberi setiap hari.. Nah! Hebat sungguh kan penangan cik Strawberi... 

Hehehe, kan best kalau dapat makan buah strawberi…. Tapi, kalau takleh makan strawberi… Jom lihat sendiri di sini 

" Sama-samalah kita menjaga kesihatan untuk orang yang tersayang "


ARTIKEL LAIN DI SINI

7 comments:

  1. strawberi?? sedapnya..kan best kalo dpt mkn buah ni hari2..bagus utk kecantikan kulit :)

    ReplyDelete
  2. Chii : Hai dear, Hurmm.. Betul tu, best kalau leh makan hari2, Kulit pun semakin mulus :)

    ReplyDelete
  3. hurm..dok area2 cameroon best kan..hari2 leh mkn..ehehe

    ReplyDelete
  4. stroberi coklat pon besttt banyak khasiat lak tuh kan? :)

    kamu menceriakan saye..hehe so tak nangis dah...:P

    ReplyDelete
  5. ouh eak... leh sarankan kat my mum.. dia ade penyakit tu,... fuhh.. thnx yep.. ;)

    ReplyDelete
  6. Dya Ly : Oh Yer ke... Stroberi coklat pun best. Tak rasa lagi. Hehehe, Hidup kena ceria dear :)

    ReplyDelete
  7. Eyqasara : Tryla Eyqasara mana tau mummy Eyqasara ok jer pas amalkan makan strobari. Hehehe, tak salahkan kita mencuba.

    ReplyDelete