Wah! pergi kedai dalam keadaan rushing memang memenatkan... Tapi apa boleh buat... Itu sahaja pilihan yang ada... Hurmm, bercakap tentang ...

Apa Pilihan yang ada????

/
10 Comments
Wah! pergi kedai dalam keadaan rushing memang memenatkan... Tapi apa boleh buat... Itu sahaja pilihan yang ada... Hurmm, bercakap tentang pilihan... Adakah kita benar-benar berfikir sebelum membuat pilihan tentang sesuatu perkara... 

Ni nak habaq sikit no pasal tadi, on the way balik rumah... Biasa hari ni hari Jumaat... So, nak dijadikan cerita... Dalam perjalanan balik ke rumah terserempak dengan kemalangan di antara motosikal dengan kereta kancil... Nasib baik tak ada kemalangan jiwa berlaku... Ha... Tu Allah nak bagi kita sedarlah tu... Nasib baik nyawa tak melayang... Tulah dia siapa suruh bawak laju-laju... lampu merah pun dilanggar... Itu pilihan yang dia buat... Semuanya about Choice....  Itu bernasib baik... Kalau sebaliknya macam mana? Apa akan terjadi?... Kalau....

Saya memilih untuk memandu dengan laju dan langgar lampu merah

Seterusnya.....
Dek kerana pilihan yang salah akhirnya kemalangan, Kalau meninggal...
Tinggallah orang-orang yang tersayang meratapi pemergian dengan kesedihan


Kalau ada anak... Tinggallah anak-anak yang dahagakan kasih sayang... Apa akan jadi dengan
masa depan mereka... Adakah berjaya atau sebaliknya?


Kalau ada isteri atau suami... Takpelah, boleh kawin lagi... Heehe...
Kalau kekasih ditinggalkan... Boleh lagi cari pasangan... Bunga bukan sekuntum... kumbang bukan seekor kan... Apa susah
Yang sedihnya... Kita mati menjadi kutukan orang lain... Tulah, sapa suruh bawak laju-laju
padan muka.... 


Hurmmm... Semuanya tentang pilihan... Kita sentiasa ada pilihan. Hanya diri kita yang menentukan segala pilihan dalam hidup kita... Bukan orang lain... Pilihan akan membawa impak yang amat besar no dalam hidup kita... :)

Enjoy ur life... Hidup ini terlalu singkat untuk kita lalui...



ARTIKEL LAIN DI SINI

10 comments:

  1. yang lagi marahnya ... disebabkan kecuaian dan kerakusan org itu memandu laju orang lain yg jadi mangsa

    ReplyDelete
  2. Salam.. jom diat entri pilihan kmk

    http://fuyohblog.blogspot.com/2011/03/entri-pilihan-hari-ini.html

    ReplyDelete
  3. baik sekali peringatan dari kamu.. ;) nadh setuju.

    Nadh datang melawat ni.. ;)
    Si Pendusta CInta

    ReplyDelete
  4. Munna : Yup! dek kerana seorg melanggar peraturan, org lain jadi mangsa. Walaupun hidup penuh dgn peraturan. Tetapi masih ada manusia yg bersifat mementingkan diri...

    ReplyDelete
  5. Fuuyooh: Yeah!! kmk akan singgah di blog ktk. Thanks singgah :)

    ReplyDelete
  6. fRaMe+LenSeS : Thanks di atas pujian yang diberi dan kesudian awak singgah... Hehehe.

    ReplyDelete
  7. manusia sentiasa ade pilihankan...nak taknak je..

    ReplyDelete
  8. Faiz : Betul kata awak faiz. Manusia memang sentiasa ada pilihan. Hanya betul atau tidak pilihan yang dibuat semuanya terserah kepada diri kita :)

    ReplyDelete
  9. betul..tapi kadang2 kita dah berhati-hati tapi orang lain pulak yg langgar..kesian kan..:)

    ReplyDelete
  10. Tulah pasal.. Kenapa ini berlaku? Semuanya gara2 tiada kesabaran dalam diri dan sifat mementingkan diri. Sebab tulah kemalangan banyak berlaku :(

    ReplyDelete