Kenapa benci dengan Rokok? Aku benci rokok kerana...

AKU BENCI ROKOK

/
18 Comments

                                                  
image


                                    
Kenapa benci dengan Rokok?
Aku benci rokok kerana aku tidak suka akan asap rokok yang boleh menyesakkan nafasku... Aku jenis orang yang tak tahan dengan bau rokok... Alhamdulillah, nasib baik hubby tak merokok... kalau tak reject... Hehehe, gurau jer....

Lepas tu, kalau jenis yang tak pandai jaga mulut... Hurmmm, bau busukk dek kerana rokok... Sebab tu jugak tak suka dengan rokok ni... Tapi tak semualah gitukan... Hehehe

Sama gak dengan bau dan pakaian... Ada gak yang berbau... Mengalahkan bau minyak wangi... Sebab tu jugaklah tak suka rokok... Tapiii, ada gak yang pandai jaga diri...


Alah... pendek kata memang tak suka ngan rokok... 

Pesanan buat mereka yang merokok dan bakal merokok !
Buat yang merokok tu... Teruskan lah yer... Nanti bangkrup lak si penjual rokok... Pasti tu pulak, nanti hospital lengang... Doktor takde keja nak wat... Ye tak?

Bagi Yang nak merokok tu.... Janganlah weiii, nanti tertagih... Rosak kekacakanmu... Hehehe.


Pendapat anda mengenai mereka yang merokok ini ..
Pengotor dan busukkk... Walaupun ada yang pandai jaga penampilan diri, tapi still berbau rokok... Cayalah...

Namun, itu hanyalah pendapat aku... Kita masing2 ada pilihan. Tapi ingat setiap pilihan yang kita buat pasti memulangkan impak yang besar dalam hidup kita... Pasti!!! Cayalah!!


ARTIKEL LAIN DI SINI

18 comments:

  1. dulu pernah..tapi dah henti

    ReplyDelete
  2. Faiz : Baguslah kalau dah berhenti. Serius... Tak baik tok kesihatan. Kalau dah kawin kesian anak dan isteri :(

    ReplyDelete
  3. susah nak paksa yang mereka isap rokok nie. dorang kena ada semanat sendri baru boleh kan ?

    ReplyDelete
  4. m!3yr4h_LoLy : Hurmm, kita takleh paksa mereka yg merokok utk berhenti merokok. Sebab pilihan terletak ditangan mereka. Kita hanya mampu memberi jalan ke pada mereka utk membuat keputusan. Selebihnya, keputusan ditangan mereka samaada nak berhenti atau tidak :(

    ReplyDelete
  5. ok...sy mmg tak suka rokok. tp pnh cuba2 hisap rokok ms prgnt. erkkk..

    ReplyDelete
  6. qlah pun benci dengan rokok .
    memang tak suke . huhu .

    p/s: paling benci kalau asap rokok masuk ke hidung .

    ReplyDelete
  7. Wan Hafisah Collections's : Mesti ada sebab awak cuba2 untuk merokok kan.. :)

    ReplyDelete
  8. Qlah: Betul kata awak Qlah... Nak2 kalau asap masuk ke hidung... Waaa! semput haihh...

    ReplyDelete
  9. saya pun paling tak suka perokok..kalau ada kawan dtg rumah yg merokok siap kasi amaran sila merokok luar kawasan rumah
    pengotor buat merata2 lak tu ..hanginnn
    buat yg Muslim ..rokok tu HARAM

    ReplyDelete
  10. Tengku Asmadi: Tu yang dicop pengotor tu. kekadang buang puntung rokok merata ikut sedap dia jer :(

    ReplyDelete
  11. SiS PuN BeNCi RoKoK... JoM JoiN KeMPeN 'KaTeRKaN TaKNaK PaDeR RoKoK'!~ (^_____^)V

    ReplyDelete
  12. Kalau kat kotak rokok tu mcm-mcm gambar ngeri mengenai kesan rokok keatas badan..tapi perokok masih tak sedar..Huh! Say NO to ROKOK

    ReplyDelete
  13. Kalau kat kotak rokok tu mcm-mcm gambar ngeri mengenai kesan rokok keatas badan..tapi perokok masih tak sedar..Huh! Say NO to ROKOK

    ReplyDelete
  14. Lulu Cardina : Walaupun Macam2 gambar yang maha dasyat tentang rokok. Namun still org merokok. Why? Sebab kenikmatan rokok membuatkan sesorg merasakan diri mereka xleh berhenti merokok. Walau pelbgai cara sekalipun kita suruh mereka berhenti.. Mereka xkan bhenti...Hak untuk membuat pilihan ditangan mereka sendiri.. Siapalah kita utk mbuat pilihan bg mereka :(

    ReplyDelete
  15. Sis NaD : Yes.. Jom kempen "Katakan taknak pada rokok " =)

    ReplyDelete
  16. singgah sini dari blog bro ben.. sama2 kita katakan tidak pada rokok..

    ReplyDelete
  17. Wahida : Ya! Katakan tidak pada rokok...

    ReplyDelete