Google Image

Hai semuanya,


Hehehe.... Bakar Kalori tanpa bersenam tetapi sebaliknya dengan Ketawa, itulah tip untuk bakar kalori yang akan aku coretkan. Errmmm... Melalui hasil pembacaan aku daripada Majalah Wanita... Hehehe, majalah kesukaan aku... Siap bagitau lagi... Hehehe. Menurut sebuah kajian yang diterbitkan di dalam International Journal of Obesity, ketawa terbahak-bahak dapat membantu kita membakar lebih banyak kalori... Kebiasaannye, kita akan tertawa terbahak-bahak ketika menonton cerita berunsur komedi... Betul tak? 

Berbalik kepada kajian tersebut, seramai 45 orang telah diberi menonton filem komedi selama 90 minit. Kemudian, kadar denyutan nadi dan nilai kalori yang terbakar diukur untuk melihat kesahihannya. 


Ternyata, tertawa terbahak-bahak meningkatkan kadar denyutan nadi dan nilai kalori yang terbakar sehingga mencapai 20 peratus jika dibandingkan dengan kumpulan lain yang menonton dengan tenang... Hehehe, tapiii... nanti orang labelkan kita sebagai seorang yang kurang sopan apabila ketawa terbahak-bahak terutamanya perempuan... Macammana tu? 


Ermm... Nampak gayanye, kita kena menonton sorang-soranglah jawabnya kalau nak bakarkan kalori.... Hehehe. Apakah jadahnye gelak sorang-sorang... Tapi, kalau nak kurangkan lemak dalam badan apa salahnye kita mencuba. Ermm... Patutlah aku susah nak tambah berat badan, aku selalu gelak terutamanya apabila suamiku membuat lawak... Hehehe.... Nampak gayanye aku terpaksa senyum kambing jer lah kalau tengok cerita lawak atau suamiku buat lawak... Taklah lemak aku terbakar...Boleh ke gitu... Hehehe.... Tapi kalau tak nak gelak pun boleh guna cara di sini 

Apa-apa pun, tidak salah kita mencuba untuk kearah kebaikan.