Salam semuanya,


Hehehe… Semalam aku ajak adik-adikku berbual...  dan kami secara tidak sengaja berbual pasal blog sehingga timbullah topik mengenai Forum Syoknyerblogging yang mengadakan pertandingan untuk para blogger. Apa yang hanya perlu dibuat adalah menulis sebuah entri bebas yang mengandungi perkataan  syoknyerblogging dan juga ayat komuniti blogger masa kini. Nak dijadikan cerita, kami pun bersepakat berkongsi idea untuk membuat satu coretan mengenai syoknyerblogging di dunia komuniti blogger masa kini.

Maka wujudlah sebuah cerita…


Alkisah…. Hehehe, kisahnya lima orang sahabat yang terdiri daripada budak Melayu, budak cina, budak Sarawak, budak Sabahan dan budak India.

Begiini ceritanyer….

Syoknyerblogging… Aku berkata-kata
E..ya… bah, syok ni blog walking ke blog orang bah…
Auklah, ramie kawan aku kinek tok mun kau nak tau, sebab ya… aku madah… syoknyerblogging (Yelah, kalau kau nak tahu… sekarang kawan aku semakin bertambah… tulah aku kata syoknyerblogging
Ya lol... 我的朋友越來越多( kawan aku pun semakin bertambah… Cish! Google translate)… Hehehe...
वाहयह आलेख आपको बताता है क्या
Wah! Kamu semua ini bercerita pasal apa? ( hindi translate… encik google lah punya… Hehehe)

4 orang sahabatnya serentak menjawab... Pasallll.... Komuniti blogger masa kini yang semakin syoknyerblogging tak kira kaum dan jugak agama... Hehehe

Begitulah kisah syoknyerblogging... Di mana-mana dok bercerita pasal komuniti blogger masa kini tak kira di rumah... Di kedai...Di pejabat, di sekolah atau di mana-mana sahaja... Tetapi walaupun sibuk berblog, kehidupan kita juga hendaklah terurus... Jangan terlalu leka berblog walking sahaja sampai makan tak kenyang, tidur tak lena... Mandi tak basah... Sudahhh... Hehehe, macam orang bercintalah pulak... Ewah!... Ewah!, itulah dia panahan cinta syoknyerblogging di dunia komuniti blogger masa kini...